Monday, December 08, 2008

Nightime in Poznań





I took the tripod, camera and bus #63 to Rondo Kamponiera where I started taking pictures. This is my first experience with night photography so I wanted to experiment using different settings. First I tried using manual settings but found that the pictures didn't give true colors so I switched to Auto. I use a Canon Power Shot S5 and I am fairly satisfied with it except for the fact that it uses AA batteries and they have to be replaced too often. You can easily tell which pictures were taken in manual and Auto. The Auto ones have the best color.

Joan and I spent the day reviewing all of the words we have learned in Polish over the last 22 weeks. We decided that this week, instead of learning new words, it was time to review the ones we have learned. It's over 500 words so the review will take some time. Our next step is to start using them more often is our conversations.

The nurse came for the last shot today. I'm better but still not completely back to normal.

We were going to go to the Climate conference but it was raining most of the day and we didn't feel like going out in the weather and getting wet. Maybe we can go on Wednesday.

Slideshow on the right side.

Wziąłem trójnóg, aparat fotograficzny i autobus #63 do Ronda Kamponiera gdzie zacząłem branie zdjęć}. To jest moje pierwsze doświadczenie z nocną fotografią tak chciałem eksperymentować używanie różnych ustawień. Pierwszy spróbowałem używanie ręcznych ustawień ale znaleziony, że obrazy nie dały kolorów rzeczywistych tak przełączałem Pojechać autem. Używam Kanonu Potęgi Strzelonej S5 i jestem dość zadowolony z tym poza faktem, że to używa baterii anonimowi alkoholików i oni muszą być zastępowani zbyt często. Możesz łatwo powiedzieć, że , którego zdjęcia są zrobione w podręczniku i Aucie. Auto jedne mają najlepsze kolor.

Joan i ja spędziłem dzień przeglądający wszystkie ze słów, których nauczyliśmy się po polsku przez poprzednie 22 tygodnie. Zdecydowaliśmy się, że tego tygodnia, zamiast nauki nowych słów, to był czas by przeglądać jedne, których nauczyliśmy się. To jest ponad 500 słowami tak przegląd zajmie jakiś czas. Nasz następny krok ma zacząć używanie ich bardziej często jest nasze rozmowy.

Pielęgniarka przyszła dla ostatniego strzału dzisiaj. Jestem lepszy ale jeszcze nie zupełnie w tył do normalnej.

Mieliśmy pójść do konferencji Klimatu ale to padało najwięcej z dnia i nie poczuliśmy ochotę na wychodzenia w pogodzie i dostającej się wilgoci. Być może możemy pójść na środzie.
Pokaz slajdów na prawa strona.

No comments:

Post a Comment