Wednesday, December 03, 2008

Rózia

Another lesson with cousin Rózia. It's only an hour a week but at least I get to see her. She spends more time learning Russian than English so we have to go over the lesson in English and the English lessons she learns in school. That doesn't bother me because it is always a joy being with her.

I finished indexing the book of palaces and manor houses in Wielkopolska, made printouts of each gmina, and now I can use this as a reference for future trips. I haven't found a map yet that shows gminas(districts) in the region but I am sure the maps I do have will work just fine. The book was printed in 2002 and it will be interesting to see the differences in the houses since that time.


Inna lekcja z kuzyna Rózia. To jest tylko godzina tydzień ale przynajmniej dostaję się zobaczyć ją. Ona spędzi więcej czasu uczący się Rosjanina niż angielski tak musimy przejść lekcję po angielsku i angielskich lekcjach, których ona uczy się w szkole. Które nie zanudza mnie ponieważ to jest zawsze radość będąca z nią.

Skończyłem indeksowanie książki pałaców i dworków w Wielkopolsce, robiłem wydruki z każdego gmina, i teraz mogę użyć tego jak odniesienie dla przyszłych podróży. Nie znalazłem mapy jeszcze, że pokazów gminas w regionie ale jestem pewny mapy, które mam będę pracować właśnie świetny. Książka była wydrukowana w 2002 i to będzie interesować zobaczyć różnice w domach od tamtego czasu.

No comments:

Post a Comment