Tuesday, January 14, 2014

Dental done.

Dentist day. I went at 3PM for the appointment and only waited about 10 minutes to be taken in. The dentist's name was Hegenmuth, from Germany, and I told him what I needed. I also told him I was VERY sensitive to pain. Before we left the U.S. I had a lot of work like fillings, extractions, implants, etc. done and was very aware how sensitive I am. I strongly conveyed that to the man today and he said no problem.  He gave me shots of novacaine before the extractions but not enough. The first one wasn't a big problem because it was already so loose it could have fallen out on it's own.  The second one, however, was not so loose and when he pulled it it hurt me very much. He said. "Well, I guess you are very sensitive". He gave me ore novacaine before the third extraction but didn't wait for it to take effect, pulling out the tooth right after the shot of novacaine. In all of the work in the U.S. done by a Russian dentist, I never felt any pain because he knew how much novacaine to give me but this guy didn't, evidently. The cost of the dental work was 300ZL($100)

When the work was finished he told me to make an appointment in another month and sent me on my way without a prescription for pain medication.  My mouth was so numb and I couldn't speak to ask him about it. When I got home, oddly enough, the molar on the right side of my mouth started really hurting. almost like a new toothache. Fortunately I still had some old medicine at home with codeine in it and I took two tabs of 500mg and the ache went away.

Wizyta u dentysty . Poszedłem na umówiona godzinę 3po południu i tylko czekałem około 10 minut , aby zostać przyjętym. Dentysta nazywał się Hegenmuth i pochodził z Niemiec. Powiedziałem mu, o co mi chodzi . Powiedziałem mu też, że jestem bardzo wrażliwy na ból . Przed wyjazdem do USA miałam dużo zabiegów jak wypełnienia , ekstrakcje , implanty , itp.  i byłem bardzo świadomy , jak jestem wrażliwy. Zdecydowanie o tym powiedziałem dentyście, na co odpowiedział, że nie ma problemu. Dał mi zastrzyki z Novacainą przed ekstrakcją , ale nie były wystarczające . Pierwszy ząb nie stanowił  problemu , ponieważ był już tak luźny, że może wypadłby sam . Drugi , jednak nie był tak luźny i kiedy pociągnął, bardzo mnie zabolało. Powiedział. " No cóż , myślę, że jesteś bardzo wrażliwy " . Dał mi żelazną dawkę Novacainy przed trzecią ekstrakcją , ale już nie czekał aż zacznie działać, tylko wyrywał ząb tuż po zastrzyku. W czasie wszystkich wizyt w USA u rosyjskiego dentysty , nigdy nie czułem żadnego bólu , bo wiedział , ile Novacainy mi dać , ale ten facet widocznie tego nie zrobił. Koszt prac stomatologicznych wyniósł 300zł (100 $)

Kiedy zabieg został zakończony powiedział mi, żeby się
  umówić na spotkanie na kolejny miesiąc i wysłał mnie do domu bez recepty na leki przeciwbólowe . Moje usta były tak zdrętwiałe, że nie mogłem mówić i zapytać go o to. Kiedy wróciłem do domu niespodziewanie ząb trzonowy po prawej stronie ust zaczął naprawdę boleć . Prawie jak nowy ból zęba . Na szczęście miałem w domu jeszcze jakiś stary lek z kodeiną i wziąłem dwie tabletki  500 mg i ból minął.

No comments:

Post a Comment