Sunday, January 12, 2014

Future operas.




So, after checking the future schedule of opera's we've decided to attend four more in the next three months. Two of them, Don Giovanni and the Marriage of Figaro, we want to see mainly for the music of Mozart. The third, Fiddler on the Roof is a musical and the fourth, La Boheme we liked ever since learning about it from the movie, Moonstruck. All of these have memorable songs or arias that are easily recognizable. Zbyszek has already purchased our tickets for the first three and the fourth we must wait until February when the tickets go on sale.

On interesting thing I learned today about the opera house was about the center box seats on the first balcony.  They are enclosed in a elaborate structure that was originally built for Hitler when Germany occupied Poland during the second world war. I don't know if he ever used the box but that was the story I was told today.  Next time I'll take my camera and take pictures.

I noticed today that since I started this blog in 2006 I have had 250,000 views of it. When I began writing it I had no idea it would last this long and actually be of interest to anyone outside of my own family members who it was originally written for. Now other readers are much more numerous than family readers. I guess I have two great passions now, searching for family and writing this blog. Fortunately, I've kept a record of every blog I wrote so that if it does disappear someday in the future I will have a record of it. I appreciate every person who reads it and hope it will continue to be of interest to you.

Tak więc , po sprawdzeniu przyszłego harmonogramu opery zdecydowaliśmy się uczestniczyć cztery więcej w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Dwa z nich , Don Giovanni iWesele Figara , chcemy zobaczyć głównie do muzyki Mozarta . Trzeci , Skrzypek na dachu jest muzyczny iczwarty , La Boheme nam się podobało odkąd nauka o tym z filmu , Wpływ księżyca . Wszystkie z nich mają niezapomniane utwory lub arie , które są łatwo rozpoznawalne . Zbyszek już kupili nasze bilety dla pierwszych trzech iczwarte musimy czekać aż do lutego , kiedy bilety będą w sprzedaży .

Na ciekawej rzeczy dowiedziałem się dzisiaj o opery miał siedzeń środkowym polu na pierwszym balkonie . Są one zamknięte w skomplikowanej strukturze , który został pierwotnie zbudowany dla Hitlera , kiedy Niemcy zajęli Polskę w czasie drugiej wojny światowej . Nie wiem, czy kiedykolwiek używane okna , ale to była historia powiedziano mi dzisiaj . Następnym razem wezmę aparat i robić zdjęcia .

Zauważyłem dzisiaj, że od kiedy zacząłem ten blog w 2006 roku miałem 250,000 pozycje. Kiedy zacząłem pisać to nie miałem pojęcia, że to trwać tak długo i rzeczywiście być interesujące dla każdego, poza własnymi członkami rodziny , którzy to było pierwotnie napisane dla . Teraz inni czytelnicy są bardziej liczne niż czytelników rodzinnych. Myślę, że mam dwie wielkie pasje teraz , szukając rodziny i pisanie tego bloga . Na szczęście , ja utrzymuje rejestr wszystkich blogu napisałem tak, że jeśli nie zniknie kiedyś w przyszłości będę mieć zapis niego . Doceniam każdego kto czyta i mam nadzieję, że będzie nadal być interesujące dla ciebie .

No comments:

Post a Comment