Saturday, July 23, 2022

A Tale of 2 days.

 Actually, it started 2 1/2 days ago. Last Thursday morning, after I shopped, returned home to read emails, and enter the shopping cost into a budget I keep, I turned off my Dell laptop. Later that afternoon, I turned it on again. However, this time my screen only told me I needed to reboot my laptop. I did that several times with no progress. For the next 3 hours, I searched the internet to try to fix the problem. I had to do that on my backup laptop, ASUS, which is very, very slow and so, frustrating.

Finally, I found out how to do a pre-boot assessment of the Dell which told me my hard drive was no longer connected. In essence, my hard drive was dead. Fortunately, I keep all of my important documents on an external drive. My only recourse was to take the Dell to a repair shop where I bought it. I did that on Friday morning. Later that afternoon, they called to confirm my hard drive was dead and that I would need a new one. Also, I would need Win10 replaced. 

Today, I picked up the Dell, brought it home, and was going to add the additional programs I use via the internet. That was when a new problem occurred. In order to get an internet connection to my Inea provider, I had to use my security sign-on key, and one of the characters I use is the # sign. I typed in the key, but it didn't work. When I looked at the sign-in, instead of having #, it had a £ sign. The key where those signs are is the number 3 and the £ sign on the bottom but on the top of the key is the # sign. I have always just used the shift button to get the right sign but now it would only give me the £  sign. I tried every combination I could think of but nothing worked. Finally, I packed up the Dell and Joan, went back to the repair shop, and told them the problem. The salesman tried to fix it and in the end, he had to get his technician to fix the key problem It turned out that when they loaded Win10, they put in the British English language program and not the American English program. That is what caused the change to the key.

Back home, I eagerly tried to log in to Inea with the correct security key but still, it didn't work. I called Inea but only a salesperson answered and had no idea how to fix the problem. Again, searching on the old ASUS, I finally found Emilia, a service person from Inea who did a fantastic job of correcting the problem. It is because of her that you are reading this now after my absence,

Właściwie to zaczęło się 2 i pół dnia temu. W ostatni czwartek rano, po zrobieniu zakupów i powrocie do domu, aby przeczytać e-maile i wpisać koszty zakupów do budżetu, który prowadzę, wyłączyłem laptopa Dell. Późnym popołudniem włączyłem go ponownie. Jednak tym razem mój ekran poinformował mnie jedynie o konieczności ponownego uruchomienia laptopa. Zrobiłem to kilka razy bez rezultatu. Przez następne 3 godziny przeszukiwałem internet, aby spróbować naprawić problem. Musiałem to zrobić na moim zapasowym laptopie, ASUS, który jest bardzo, bardzo wolny i to było tak frustrujące. 

W końcu dowiedziałem się, jak przeprowadzić diagnozę problemu przed uruchomieniem systemu Dell, aby uzyskać odpowiedź, że mój dysk twardy nie jest już podłączony. W zasadzie mój dysk twardy był martwy. Na szczęście wszystkie moje ważne dokumenty trzymam na dysku zewnętrznym. Moim jedynym wyjściem było zabranie Della do serwisu, w którym go kupiłem. Zrobiłem to w piątek rano. Później tego popołudnia, zadzwonili do mnie, by  potwierdzić, że dysk twardy padł i że będę musiał mieć nowy. Ponadto, będę potrzebował wymiany Win10. 

Dzisiaj odebrałem Della, przyniosłem go do domu i zamierzałem dodać dodatkowe programy, których używam przez internet. Wtedy pojawił się nowy problem. Aby uzyskać połączenie internetowe z moim dostawcą Inea, musiałem użyć mojego klucza logowania bezpieczeństwa, a jednym ze znaków, których używam jest znak #. Wpisałem ten klucz, ale nie zadziałał. Kiedy spojrzałem na logowanie, zamiast mieć #, miało znak £. Klucz, na którym są te znaki, to liczba 3 i znak £ na dole, ale na górze klucza jest znak #. Zawsze używałem przycisku shift, aby uzyskać właściwy znak, ale teraz dałby mi tylko znak £. Próbowałem każdej kombinacji, którą mogłem wymyślić, ale nic nie działało. W końcu spakowałem Della, zabrałem Joan, wróciłem do serwisu i powiedziałem im o problemie. Sprzedawca próbował go naprawić i w końcu musiał zawołać swojego technika, aby rozwiązać problem z kluczem.  Okazało się, że kiedy załadowali Win10 to z brytyjską wersją języka angielskiego. To właśnie spowodowało zmianę w kluczu. 

Po powrocie do domu ochoczo próbowałem zalogować się do Inea z prawidłowym kluczem zabezpieczającym, ale nadal nie zadziałało. Zadzwoniłem do Inea, ale odebrał tylko sprzedawca, który nie miał pojęcia, co z tym zrobić. Ponownie posługując się starym ASUS-em, w końcu znalazłem Emilię, osobę z serwisu Inea, która wykonała fantastyczną pracę, aby pozbyć się problemu. To dzięki niej czytacie to teraz po mojej nieobecności, En realidad, empezó hace dos días y medio. El jueves pasado por la mañana, después de hacer la compra, volver a casa para leer los correos electrónicos e introducir el coste de la compra en un presupuesto que tengo, apagué mi portátil Dell. Más tarde, esa misma tarde, lo volví a encender. Sin embargo, esta vez la pantalla sólo me decía que tenía que reiniciar el portátil. Lo hice varias veces sin ningún progreso. Durante las siguientes 3 horas, busqué en Internet para intentar solucionar el problema. Tuve que hacerlo en mi portátil de reserva, ASUS, que es muy, muy lento y tan, frustrante.

Finalmente, descubrí cómo hacer una evaluación previa al arranque del Dell que me dijo que mi disco duro ya no estaba conectado. En esencia, mi disco duro estaba muerto. Afortunadamente, guardo todos mis documentos importantes en un disco externo. Mi único recurso era llevar el Dell al taller de reparación donde lo compré. Lo hice el viernes por la mañana. Esa misma tarde, me llamaron para confirmar que el disco duro estaba muerto y que necesitaría uno nuevo. Además, tendría que reemplazar Win10. 

Hoy, recogí el Dell, lo llevé a casa, e iba a añadir los programas adicionales que uso a través de Internet. Fue entonces cuando se produjo un nuevo problema. Para poder conectarme a internet con mi proveedor Inea, tenía que usar mi clave de seguridad, y uno de los caracteres que uso es el signo #. Escribí la clave, pero no funcionó. Cuando miré el inicio de sesión, en lugar de tener #, tenía un signo de £. La tecla donde están esos signos es el número 3 y el signo £ en la parte inferior, pero en la parte superior de la tecla está el signo #. Siempre he utilizado la tecla de mayúsculas para obtener el signo correcto pero ahora sólo me daba el signo de £. Probé todas las combinaciones que se me ocurrieron pero nada funcionó. Finalmente, recogí el Dell y Joan, volví al taller y les conté el problema. El vendedor trató de arreglarlo y al final, tuvo que hacer que su técnico arreglara el problema de las teclas Resultó que cuando cargaron Win10, pusieron el programa de inglés británico y no el de inglés americano. Eso fue lo que provocó el cambio de la clave.

De vuelta a casa, intenté ansiosamente iniciar sesión en Inea con la clave de seguridad correcta pero aun así, no funcionó. Llamé a Inea pero sólo me atendió un vendedor que no tenía ni idea de cómo solucionar el problema. De nuevo, buscando en la antigua ASUS, finalmente encontré a Emilia, una persona del servicio técnico de Inea que hizo un trabajo fantástico para corregir el problema. Es gracias a ella que usted está leyendo esto ahora después de mi ausencia.

No comments:

Post a Comment