Not been feeling too well the last 2 days, Partly due to health, partly due to frustration.
Frustration about U.S. Tax filing which is past due now. Also about making the mistake on this laptop that has taken much of my time trying to fix the problems. Thank goodness I have a cousin, Andrzej, who has far surpassed my knowledge on how to undo mistakes.
Last night on Skype, he worked with me restoring an external drive that suddenly went from a 2TB capacity down to 32GB. I had consulted with a firm that said it would cost about 2000 PLN to recover the lost data. I was mainly concerned about the 49,000 pictures I have collected in the last 17 years of families, Joan, and trips we had taken. Also, for the last 2 years, I have been making video recordings of the Sunday conversations between Joan, her daughter, and grandkids. I wanted to put them on a pen drive for Karen to have.
Andrzej searched the net for a free program that could recover the lost data and last night he made a video for me to follow that did exactly that. he really amazes me because when we first arrived here, his computer skills were lower than mine. However, as I continued my quest for family history, he was busy learning how to use the computer and then to a more advanced level to be able to fix mistakes. He gives me new energy when we speak once a week via Skype on Tuesdays. Because of the pandemic, I have not been able to go to Golina to see him or his mother who I am very fond of. She was the first person who responded to my initial letter to make contact with relatives here. They are 2 of the very few cousins who stay in touch with us now.
Nie czuję się zbyt dobrze przez ostatnie 2 dni, częściowo z powodu zdrowia, częściowo z powodu frustracji.
Frustracja związana z wypełnianiem amerykańskiego podatku, którego termin już minął. Również o popełnieniu błędu na tym laptopie, który zajął dużo mojego czasu, kiedy próbowałem go naprawić. Dzięki Bogu mam kuzyna, Andrzeja, który znacznie przewyższył moją wiedzę o tym, jak wycofać błędy.
Wczoraj wieczorem na Skype pracował ze mną nad przywróceniem ustawień dysku zewnętrznego, którego pojemność nagle spadła z 2TB do 32GB. Konsultowałem się z firmą, która stwierdziła, że odzyskanie utraconych danych będzie kosztowało około 2000 zł. Chodziło mi głównie o 49 000 zdjęć, które zgromadziłem w ciągu ostatnich 17 lat, przedstawiających rodzinę, Joan i wycieczki, które odbyliśmy. Ponadto przez ostatnie 2 lata robiłem nagrania wideo niedzielnych rozmów Joan, jej córki i wnuków. Chciałem je umieścić na pendrive, aby Karen mogła je mieć.
Andrzej wyszukał w sieci darmowy program, który mógłby odzyskać utracone dane i ostatniej nocy zrobił dla mnie film, który dokładnie pokazywał, jak to zrobić. Kiedy ja kontynuowałem poszukiwania historii rodziny, on był zajęty nauką, jak używać komputera, a następnie przeszedł na bardziej zaawansowany poziom, aby móc naprawić błędy. Kiedy raz w tygodniu, we wtorki, rozmawiamy przez Skype, daje mi zastrzyk energii. Z powodu pandemii nie mogłem pojechać do Goliny, aby zobaczyć się z nim lub jego matką, którą bardzo lubię. Była ona pierwszą osobą, która odpowiedziała na mój pierwszy list w sprawie nawiązania kontaktu z krewnymi tutaj. Są 2. z niewielu kuzynów, którzy utrzymują z nami kontakt
No me he sentido muy bien los últimos 2 días, en parte debido a la salud, en parte debido a la frustración.
Frustración por la presentación de los impuestos de EE.UU., que ya ha vencido. También por haber cometido un error en este portátil que me ha llevado mucho tiempo intentando solucionar los problemas. Menos mal que tengo un primo, Andrzej, que ha superado con creces mis conocimientos sobre cómo deshacer errores.
Anoche, a través de Skype, trabajó conmigo en la restauración de un disco externo que, de repente, pasó de tener una capacidad de 2TB a 32GB. Había consultado con una empresa que decía que costaría unos 2000 PLN recuperar los datos perdidos. Lo que más me preocupaba eran las 49.000 fotos que he reunido en los últimos 17 años de familias, de Joan y de viajes que habíamos hecho. Además, durante los últimos dos años, he estado grabando en vídeo las conversaciones de los domingos entre Joan, su hija y sus nietos. Quería ponerlas en un pen drive para que Karen las tuviera.
Andrzej buscó en la red un programa gratuito que pudiera recuperar los datos perdidos y anoche me hizo un vídeo que hizo exactamente eso. realmente me sorprende porque cuando llegamos aquí, sus conocimientos de informática eran inferiores a los míos. Sin embargo, mientras yo continuaba con mi búsqueda de la historia familiar, él se dedicó a aprender a usar el ordenador y luego a un nivel más avanzado para poder corregir los errores. Me da nuevas energías cuando hablamos una vez a la semana por Skype los martes. A causa de la pandemia, no he podido ir a Golina a verle a él ni a su madre, a la que tengo mucho cariño. Ella fue la primera persona que respondió a mi carta inicial para ponerse en contacto con familiares aquí. Son dos de los pocos primos que siguen en contacto con nosotros ahora.
Traducción realizada con la versión gratuita del traductor www.DeepL.com/Translator
No comments:
Post a Comment