Thursday, October 16, 2014

Fixed.





I got my computer back from repair yesterday. The hard disk wasn't working and so they replaced it and reinstalled win8. As usual, it hours to reinstall programs I use and more time than usual because they installed the Polish version of win8 and it took me a while to change it to English. At present everything is working fine although I didn't have a backup for the Spanish lessons and so I had to write to see if the author would send me a link to download them again. His reply was that I needed the ;purchase ID number which I don't. I wrote to him again explaining my situation and I hope he will send the the link for the next 100 lessons that I already paid for. 

We had to take a detour on the way home today and were very surprised to see the small building in front of the new church where mass was held for the last three years was gone. It may be that the big church is finally finished and open now for mass. We'll find out this Sunday.


Od wczoraj mam mój komputer z powrotem w domu po naprawie. Nie działał twardy dysk i dlatego zastąpili go innym i ponownie zainstalowali Win8. Jak zwykle, mnóstwo godzin minęło, aby ponownie zainstalować programy, których używam i więcej czasu niż zwykle, ponieważ oni zainstalowali polską wersję Win8 i zajęło mi trochę czasu, aby zmienić ją na angielską. Obecnie wszystko działa, chociaż nie miałem kopii zapasowej lekcji hiszpańskiego i musiałem napisać do autora, żeby przysłał mi link do ponownego pobrania. Jego odpowiedź była taka, że potrzebuję numer zakupu, którego nie znam. Napisałem do niego jeszcze raz aby  wyjaśnić moją sytuację i mam nadzieję, że  on wyśle mi link do kolejnych 100 lekcji, za które już zapłacono.

Dzisiaj na drodze powrotnej do domu musieliśmy skorzystać z objazdu i byliśmy bardzo zaskoczeni, kiedy zobaczyliśmy, że mały budynek naprzeciwko kościoła, w którym przez ostatnie 3 lata odbywały się msze- zniknął. Być może, że duży kościół jest otwarty, by wreszcie tam odbywały się msze. Dowiemy się w niedzielę.


No comments:

Post a Comment