Wednesday, June 23, 2021

Daybreak.

It was already light outside when I woke up the first time.3:30. I thought I would crawl out of bed without waking up Joan and then I remembered she wasn't here and I was sleeping on her pillow. I wasn't sad like before because I knew she was doing ok in her new place and in four more days I would bring her back home. Also a nice thing, her daughter sent money to pay for her stay there. That helped a lot. It just feels so strange being alone. I don't know how I did it when I lived in the U.P. of Michigan. Of course, we were 35 years younger and had many years in front of us so maybe that had something to do with it. Now, each day together seems so precious to me.J

It was good Skyping with Karen and reassuring her that her mother was in a good place. I had my doubts as to how good it would be but now I don't. Joan would have told me by now and I would have figured out a way to go and get her.

I started studying for my driver's license last night. My two years are over on August 23rd and I want to take the test at the end of July just in case I fail at the first attempt. A license is critical for us. It.would create too many problems if we had to rely on public transportation.

Tomorrow is shopping day and I'm going to attempt one-hand shopping. That should be interesting.

Kiedy obudziłem się po raz pierwszy o 3:30, na dworze było już jasno. Myślałem, że wyczołgam się z łóżka nie budząc Joan i wtedy przypomniałem sobie, że jej tu nie ma, a ja śpię na jej poduszce. Nie byłem smutny jak poprzednio, bo wiedziałem, że w nowym miejscu radzi sobie dobrze, a za cztery dni przywiozę ją z powrotem do domu. Również miłą rzeczą było to, że jej córka przysłała pieniądze na opłacenie jej pobytu. To bardzo pomogło. To takie dziwne uczucie być samemu. Nie wiem, jak ja to robiłem, kiedy mieszkałem w U.P. w Michigan. Oczywiście, byliśmy o 35 lat młodsi i mieliśmy przed sobą wiele lat życia, więc może to miało z tym coś wspólnego. Teraz, każdy dzień razem wydaje mi się tak cenny.

Rozmowa z Karen na Skype i zapewnienie jej, że jej matka jest w dobrym miejscu, była dobra. Miałem swoje wątpliwości co do tego, jak dobrze będzie, ale teraz już nie. Joan powiedziałaby mi o tym do tej pory, a ja wymyśliłbym sposób, żeby po nią pojechać.

Wczoraj wieczorem zaczęłem uczyć się przepisów, by zdać na prawo jazdy. Moje dwa lata kończą się 23 sierpnia i chcę zdać egzamin pod koniec lipca na wszelki wypadek, gdybym nie zdał za pierwszym podejściem. Prawo jazdy jest dla nas bardzo ważne. Jego brak stworzyłby zbyt wiele problemów, gdybyśmy musieli polegać na transporcie publicznym.

Jutro jest dzień zakupów i zamierzam spróbować zrobić zakupy posługując się jedną ręką. Będzie interesująco.

Ya había luz en el exterior cuando me desperté por primera vez, a las 3:30. Pensé que me arrastraría fuera de la cama sin despertar a Joan y entonces recordé que ella no estaba aquí y que yo estaba durmiendo sobre su almohada. No estaba triste como antes porque sabía que le iba bien en su nuevo lugar y que en cuatro días más la traería de vuelta a casa. También una cosa buena, su hija envió dinero para pagar su estancia allí. Eso ayudó mucho. Se siente tan extraño estar solo. No sé cómo lo hice cuando vivía en el U.P. de Michigan. Por supuesto, éramos 35 años más jóvenes y teníamos muchos años por delante, así que quizás eso tuvo algo que ver. Ahora, cada día juntos me parece tan precioso.J

Fue bueno hablar por Skype con Karen y asegurarle que su madre estaba en un buen lugar. Tenía mis dudas sobre lo bien que estaría, pero ahora ya no las tengo. Joan ya me habría dicho y yo habría buscado la manera de ir a buscarla.

Anoche empecé a estudiar para sacarme el carnet de conducir. Mis dos años terminan el 23 de agosto y quiero hacer el examen a finales de julio por si acaso fallo en el primer intento. La licencia es fundamental para nosotros. Crearía demasiados problemas si tuviéramos que depender del transporte público.

Mañana es día de compras y voy a intentar comprar con una sola mano. Será interesante.

2 comments:

  1. Anonymous11:41 PM

    Lovely photo of Joan in 1981 in front of Lake Superior (and, YOU, I presume);~}

    ~Ess

    ReplyDelete
  2. Yes, Ess she was so beautiful.

    ReplyDelete