Wednesday, August 27, 2008

Refund.

Today I went with Zbyszek to the Poznań Office of Finances because I am due for a refund of the cost of my temporary residency permit. It's 340zl($170) so I took Zbyszek in case they had questions I couldn't understand. Once again we were lucky to get help from one of the younger employees and sailed through the procedure with no problems. I had two letters from our angel in the immigration office who said we should be refunded the money so there was little problem. The money will be transferred to our bank account in the next week or two. When we first arrived in Poland I wasn't to keen on the idea of bank transfers instead of using checks but now I see how much easier it is to do things this way. When we were done at the office I called Joan, we picked her up and went to Kandulski's for coffee and rolada markowa(Poppy seed roll). During our conversation we talked about the difference in the way his grandmother and my grandmother made czernina(ducks blood soup). Joan couldn't imagine eating such soup.

A few more weeks and Poznań will once again become alive with students at the universities, 140,000 of them. They give such a boom to the economy of Poznań.

I think summer is over here now. The end of August and all we had was two or three hot days so far. I wondered how we would survive without air-conditioning but it was no problem. I'm also in favor of the way the lights in the halls of our flat complex work, on timers. There is a switch outside of each flat and the entrance doors and when you enter in the dark you press the switch for the lights to come on. 3 or 4 minutes later they go out. I don't know how much energy they save but when you think of all the complexes in the cities of Poland, it has got to be a good amount. They should do the same in America.

Yesterday when I was shopping for ink I passed the DVD movie section and saw one of Joans favorite movies, Moonstruck. She has it on a VHS tape but it's worn and the quality of the picture isn't too good. It was 20zl($10) so I bought it and surprised her with it last night. She was thrilled and we spent the evening watching it again. It's great to do something that makes her happy!! I'm so fortunate that she chose me for her life partner.


Dzisiaj poszedłem ze Zbyszek do Poznań Urzędu Finansów ponieważ jestem należny dla zwrotu kosztu mojej tymczasowej rezydencji dopuszczam. To jest 340zl($170) tak wziąłem Zbyszek w przypadku, który oni mieli pytania, których nie mógłbym zrozumieć. Jeszcze raz byliśmy szczęśliwi by dostać się pomagamy od jednego z młodszych pracowników i żeglowaliśmy przez procedurę z żadnymi problemami. Miałem dwa listy od naszego anioła w urzędzie imigracji, które powiedziało, że powinniśmy być zwróceni pieniądze tak tam było mało problemu. Pieniądze będą przeniesione do naszego konta bankowego we w przyszłym tygodniu albo dwa. Kiedy po pierwsze przybywaliśmy do Polski nie miałem pasjonujący się idei przelewów bankowych zamiast używania kontroli ale teraz widzę ile łatwiejszy to ma zrobić rzeczy w ten sposób. Kiedy byliśmy zrobieni przy urzędzie zawołałem Joan, podnieśliśmy ją i poszliśmy do Kandulski dla kawy i rolada markowa(nasienie Maku toczą się). Podczas naszej rozmowy, którą powiedzieliśmy o różnicy w drodze jego babka i moja babka zrobiła czernina(kaczek zupa krwi). Joan nie mogłaby wyobrazić sobie jedzenia takiej zupy.

Kilku więcej tygodni i Poznań jeszcze raz stanie się żywym ze studentami na uniwersytetach, 140,000 z nich. Oni dają taki boom ekonomii Poznań.

Myślę, że lato jest tutaj teraz. Koniec sierpnia i wszystko, co mieliśmy byli dwoma albo trzema gorącymi dniami dotychczas. Zdumiałem się jak utrzymalibyśmy się przy życiu bez klimatyzacji ale to nie był żaden problem. Jestem też za droga światłami w salach naszej płaskiej złożonej pracy, na stoperach. Jest przełącznik na zewnątrz każdego mieszkania i drzwi wejścia i kiedy wchodzisz w ciemności naciskasz przełącznik o światła by pójść dalej. 3 albo 4 minuty później oni wychodzą. Nie robię doświadczenie dużo energii, którą oni ratują ale kiedy myślisz o wszystkich kompleksach w miastach o Polsce, to miało być dobra ilość. Oni powinni zrobić to samo w Ameryce.

Wczoraj kiedy robiłem zakupy dla atramentu przeszedłem DVD sekcję filmu i zobaczyłem jedno z ulubionego kina Joan , Umysłowo chorych. Ona ma to na taśmie VHS ale to jest zniszczone i jakość zdjęcia nie jest zbyt dobra. To był 20zl($10) tak kupiłem to i zaskoczyłem ją z tym ubiegłej nocy. Ona była przejęta i spędziliśmy wieczór obserwujący to znowu. To jest wielkie robić coś, które robi jej szczęśliwy!! Jestem tak szczęśliwy, że ona wybrała mnie dla jej partnera życia.

No comments:

Post a Comment