Wednesday, November 12, 2008

Helping Rózia


Leszek, Marek, Luka and Rózia.

I went to cousin Luka's today to meet with her 6 year old daughter, Rózia. She's in her first year of school, studying Polish writing and learning Russian and the English language. 6 years old!! I've offered to meet with her each week to help her with her English. Really, I thought this would be a good way to be able to see her every week. She is such a wonderful child and I've missed not seeing her so much since we moved to Poland. One of my favorite pictures is from our first trip to Poland in 2003 when she came up to me and gave me a kiss. I've been in love with her since that time:-) Luka's father, Leszek stopped for a visit while I was there.

Poszedłem do kuzyna Luka dzisiaj by spotkać z jej 6 rokiem starą córkę, Rózia. Ona jest w jej pierwszym roku szkoły, studiując polskim pisaniem i uczącym się Rosjaninem i językiem angielskim. 6 lat mającym!! Zaoferowałem spotkać się z nią każdego tygodnia by pomóc jej z jej Anglikami. Naprawdę, pomyślałem, że to byłaby długa droga by móc zobaczyć ją każdego tygodnia. Ona jest takim cudownym dzieckiem i chybiłem nie widzącego jej tyle odkąd ruszyliśmy się do Polski. Jeden z moich ulubionych zdjęć jest od naszej pierwszej podróży do Polski w 2003 kiedy ona odpowiedziała mnie i dała mi pocałunek. Byłem w miłości z nią od tamtego czasu:-) ojciec Luka , Leszek zatrzymał się dla wizyty podczas gdy byłem tam.

No comments:

Post a Comment