It is finished. Both eyes were operated on last Friday morning at 11:30. The operation lasted one hour and for the rest of the day, I was lying on the bed. I received the good news that I would be going home on Saturday after the doctor did a final exam. Both of my eyes were covered with plastic shields to protect them but I could see a little light.
On Saturday, I was given a prescription for 4 different kinds of eye drops that I must administer every day for the next two weeks. It presented a little problem as I had no way to get to the Apteka before they closed at 14:00(2 PM). I called an acquaintance, Karolina, and she said she would get the prescription filled and bring them to me. The cost was 150 PLN($34)/ The operation was 8,000PLN($1,800)but national healthcare paid for it all.
Now, I am again at home in recovery and can only listen to music, watch movies, and talk with Joan via telephone/
I spoke with her last night and she said she is satisfied where she is but would like to return home as soon as possible. I did not remind her she must stay there for 1 month before the happens. As soon as it is possible for me to drive again, I will go and visit her. The caregivers have been very helpful with my phone calls to Joan. Often, when I call there is no answer on Joan's phone. So, I call the office phone and when they answer, I ask them, in Polish, if they would help Joan answer my call. They do it with no delay. This way, I am able to talk with her every day. Only on the day of the operation did I not talk with her.
My vision is not 100% yet. My friend, Joanna, the opthalmologist, said it will take 3-4days before it clears and it is very important that I use the eye drops every day, which, of course, I will.
To ju偶 koniec. W zesz艂y pi膮tek o 11:30 rano zoperowano mi oczy. Operacja trwa艂a godzin臋, a przez reszt臋 dnia le偶a艂em na 艂贸偶ku. W sobot臋 otrzyma艂em dobr膮 wiadomo艣膰, 偶e po ostatecznym badaniu przez lekarza wyjd臋 do domu. Na obie ga艂ki by艂y po艂o偶one plastikowe os艂onki, ale mog艂em widzie膰 troch臋 艣wiat艂a.
W sobot臋 dosta艂em recept臋 na 4 r贸偶ne rodzaje kropli do oczu, kt贸re musz臋 aplikowa膰 codziennie przez nast臋pne dwa tygodnie. By艂o to troch臋 problematyczne, poniewa偶 nie mia艂em jak dosta膰 si臋 do apteki przed zamkni臋ciem o 14:00. Zadzwoni艂em do znajomej, Karoliny, kt贸ra powiedzia艂a, 偶e zrealizuje recept臋 i przywiezie mi je. Koszt kropli wyni贸s艂 150 PLN (34$)/ Operacja kosztowa艂a 8000 PLN (1800$), NFZ zap艂aci艂o za wszystko.
Teraz zn贸w jestem w domu, odpoczywam i mog臋 tylko s艂ucha膰 muzyki, ogl膮da膰 filmy i rozmawia膰 z Joan przez telefon.
Rozmawia艂em z ni膮 wczoraj wieczorem i powiedzia艂a mi, 偶e jest zadowolona z miejsca, w kt贸rym si臋 znajduje, ale chcia艂aby jak najszybciej wr贸ci膰 do domu. Nie przypomnia艂em jej, 偶e musi tam zosta膰 przez miesi膮c, zanim wr贸ci do domu. Jak tylko b臋d臋 m贸g艂 zn贸w prowadzi膰 samoch贸d, odwiedz臋 j膮. Opiekunowie byli bardzo pomocni, je艣li chodzi o moje telefony do Joan. Cz臋sto, gdy dzwoni臋, telefon Joan nie odpowiada. Dzwoni臋 wi臋c do biura, a kiedy odbieraj膮, pytam po polsku, czy pomogliby Joan odebra膰 m贸j telefon. Robi膮 to bezzw艂ocznie. W ten spos贸b mog臋 z ni膮 rozmawia膰 codziennie. Tylko w dniu operacji nie rozmawia艂em z ni膮.
M贸j wzrok nie jest jeszcze stuprocentowy. Moja przyjaci贸艂ka Joanna, okulistka, powiedzia艂a, 偶e min膮 3-4 dni, zanim si臋 poprawi, i 偶e bardzo wa偶ne jest, abym codziennie u偶ywa艂 kropli do oczu, co oczywi艣cie robi臋.
Ya ha terminado. El viernes pasado a las 11:30 de la ma帽ana me operaron los ojos. La operaci贸n dur贸 una hora y estuve en reposo el resto del d铆a. El s谩bado recib铆 la buena noticia de que me ir铆a a casa tras un 煤ltimo examen del m茅dico. Me pusieron tapas de pl谩stico en ambos globos oculares, pero pude ver algo de luz.
El s谩bado me recetaron 4 tipos diferentes de gotas para los ojos que tengo que aplicar todos los d铆as durante las pr贸ximas dos semanas. Esto supuso un peque帽o problema, ya que no ten铆a forma de llegar a la farmacia antes de que cerrara a las 2 de la tarde. Llam茅 a una amiga, Karolina, que me dijo que rellenar铆a la receta y me la traer铆a. El coste de las gotas fue de 150 PLN (34$)/ La operaci贸n cost贸 8000 PLN (1800$), NFZ pag贸 todo.
Ahora estoy de nuevo en casa, descansando y s贸lo puedo escuchar m煤sica, ver pel铆culas y hablar con Joan por tel茅fono.
Anoche habl茅 con ella y me dijo que estaba contenta con el lugar donde estaba, pero que le gustar铆a volver a casa lo antes posible. No le record茅 que tiene que quedarse all铆 un mes antes de volver a casa. En cuanto pueda volver a conducir, la visitar茅. Los cuidadores han sido de gran ayuda con mis llamadas telef贸nicas a Joan. A menudo, cuando llamo, el tel茅fono de Joan no responde. As铆 que llamo a la oficina y, cuando contestan, pregunto en polaco si pueden ayudar a Joan a contestar mi tel茅fono. Lo hacen sin demora. As铆 puedo hablar con ella todos los d铆as. S贸lo el d铆a de la operaci贸n no habl茅 con ella.
Mi vista a煤n no est谩 al 100%. Mi amigo Joan, el oftalm贸logo, me ha dicho que tardar谩 entre 3 y 4 d铆as en mejorar y que es muy importante que use gotas para los ojos todos los d铆as, cosa que por supuesto hago.