Saturday, October 25, 2008

Good news.

Joan is happy :-) She made contact with a English speaking Swedish hairstylist and will have her hair cut in our home on Monday. What a relief!

A pleasant day today, sunny, autumn weather and no rain. My throat feels a little raspy so I am loading up on Vitamin C to stop any cold from developing.

I went to see an acquaintance in Osiedle Piatowskie. It was the first time I went there so I check the Google map, typed in Piatowskie and found out it was on the west side of the Warta river. When I got there I couldn't find any building so I took out my Poznań map and discovered that Osiedle Piatowskie was in a very different location. Evidently the Google map showed me Piatowskie street, not Osiedle Piatowskie. It took me 20 minutes to get to the right location so I was a little late for our meeting.

She lives in a very new and modern building, on the 10th floor. The new buildings are so unlike the old, gray, flat complexes. Inside everything is modern, large TV, nice wood floors, good size and a nice view. Poland is making great strides toward modernization in cities.


Joan jest szczęśliwa :-) Ona zrobiła kontakt z angielskim mówiącym szwedzkim fryzjerem i będzie kazać jej włosom wtrącić się nasz dom w poniedziałek. Jaka ulga!

Miły dzień dzisiaj, słoneczny, pogoda jesieni i żaden deszcz. Moje gardło czuje się trochę szorstkiego tak biorę ładunek na Witaminie C by zatrzymać jakiekolwiek zimno od rozwijania się.

Poszedłem zobaczyć znajomość w Osiedle Piatowskie. To był pierwszy czas poszedłem tam tak sprawdzam mapę Google , napisaną w Piatowskie i wynajdowałem, że to było na zachodniej stronie rzeki Warta. Kiedy dostałem się tam nie mógłbym znaleźć jakiegokolwiek budowy tak wyjąłem moją Poznań mapę i odkryłem, że Osiedle Piatowskie był w bardzo różnej lokalizacji. Najwyraźniej mapa Google pokazała mi Piatowskie ulicę, nie Osiedle Piatowskie. To wzięło mnie 20 minut by dostać się w prawo lokalizacja tak byłem trochę spóźnionego na nasze spotkanie.
Ona mieszka w bardzo nowym i nowoczesnym budynku, na 10. podłodze.

Nowe budynki są tak w przeciwieństwie do starych, szarość, płaskie kompleksy. Wewnątrz wszystkiego jest nowoczesna, wielka telewizja, miłe drewniane podłogi, dobry rozmiar i miły widok. Polska robi wielkie kroki ku modernizacji w miastach.

No comments:

Post a Comment