Tuesday, October 22, 2013

Phone problems.

Funny how things pop up to change your day.  We were all set to go outside for a nice walk when my wife reminded me she had 71 minutes to use on her phone yet and only 1 day to do it in. If it isn't used in that time you loose it since we don't have a regular contract with Orange, our telephone provider. Normally I just go online to our bank and add another 25 zl so she doesn't loose what she has. Blue Media is the company that has been handling this service for the last six years and it was easy to transfer the payment online.  NOT anymore. Now it no longer does business with CitiHandlowy and it was not possible to make a transfer so I had to drive to the Orange office and have money added by them.  However, there were only 2 salespeople working, they were busy with customers and there were 5 people waiting. After half an hour, nothing had changed and I was still waiting in the same line.  I don't like waiting.  I left the office without having anything done and called to cousin Andzrej who also uses Orange to see if he knew how to make the payment online. He told me that he uses a phone card for his phone and the cost is 50zl for three months. Thinking about this way of use for Joan, I decided that from now on that is how we will do it for her. I use my phone more often so maybe I will get a higher priced card for myself with more time to use.. I don't want to sign a contract with Orange and have to make monthly payments like many people do.

Zabawne, jak rzeczy pojawiają się, by zmienić twój dzień . Byliśmy gotowi wyjść na zewnątrz na miły spacer , kiedy moja żona przypomniała mi, że ma 71 minut do wykorzystania na swoim telefonie jeszcze  tylko przez 1 dzień. Jeśli nie jest używany w tym czasie, straci go, ponieważ my nie mamy regularnej umowę z Orange, jako naszym dostawcą usługi. Zwykle w trybie online poprzez nasz bank  dodaję kolejne 25 zł , żeby Joan nie straciła tego, co ma . Blue Media jest firmą, która prowadziła obsługę płatności w ciągu ostatnich sześciu lat i łatwe było doładowanie konta online . Już nie. Teraz firma zakończyła współpracę z bankiem Citi Handlowy i nie było możliwe , aby dokonać przelewu , więc musiałem jechać do biura Orange, by tam zasilić konto. Jednak,  tylko pracowało 2 sprzedawców i  było zajętych klientami, a czekało jeszcze 5 osób. Po pół godzinie , nic się nie zmieniło , a ja nadal czekałem w tej samej kolejce. Nie lubię czekać. Wyszedłem z biura, nie mając nic załatwionego, zadzwoniłem do kuzyna Andrzeja , który również korzysta z Orange , aby zobaczyć czy wie , jak dokonać płatności online . Powiedział mi , że używa karty telefonicznej do swojego telefonu i koszt to 50zł na trzy miesiące. Myśląc o tym sposobie użytkowania dla Joan , postanowiłem, że od teraz będziemy w ten sposób robić. Ja korzystam z mojego telefonu częściej , więc może dostanę droższą kartę dla siebie z większą ilością minut do wykorzystania. Nie chcę  podpisać umowy z Orange i dokonywać miesięcznych płatności, jak robi to wiele osób.

No comments:

Post a Comment