Wednesday, July 21, 2021

No meeting.

I miss our weekly get-together with Radek who is now in Riga, the capital of Latvia, at another tango event. He always brings a lot of energy with him and I need as much infusion as I can get. We, Joan and I, have never been to Latvia so it will be interesting to hear his tales of the city. 

In my practice driving tests, I managed to get the mistakes down to between 3-5. A few of the last tests I could have passed if I had read the questions better. One other thing that bothers me is that in each test there was one photo only of a snow or fog-covered road but it had no written question, was a multi-choice question but only a yes, no, and a period for the 3 possible answers. I always got those wrong because I didn't know the question. If that happens on the real test, I will have to manage to tell the instructor about it. One question could be the difference between passing or failing the test. I have been writing down the questions and correct answers I missed and having Joan ask me again. It's made me more aware of how difficult it is now for her to read.

I am receiving notices of different flats for rent but so far none of them fit what we need or the one or two I have found I have not received an answer from the owner. It's a little frustrating because I would like to get this settled as soon as possible.

I was thinking today about how grateful I am to have established several good friendships with people here outside of the family. All of them do as much as they can to help me since this nightmare with Joan's health started. Whether it was making dinners for us or taking me someplace, there has been no hesitation on their part. I am also grateful to cousin Andrzej and his mother for staying in almost weekly contact with me via Skype.

Brakuje mi naszego cotygodniowego spotkania z Radkiem, który jest teraz w Rydze, stolicy Łotwy, na kolejnej imprezie tango. Zawsze przynosi ze sobą mnóstwo energii, a ja potrzebuję takiego zastrzyku ile tylko mogę otrzymać. My, Joan i ja, nigdy nie byliśmy na Łotwie, więc ciekawie będzie posłuchać jego opowieści o jej stolicy. 

W moich testach na prawo jazdy, udało mi się zmniejszyć liczbę błędów do 3-5. Kilka z ostatnich testów mógłbym zdać, gdybym lepiej czytał pytania. Jeszcze jedna rzecz, która mnie denerwuje to fakt, że w każdym teście było tylko jedno zdjęcie drogi pokrytej śniegiem lub mgłą, ale nie było pytania pisemnego, było to pytanie wielokrotnego wyboru, ale tylko tak lub nie i kropka dla 3 możliwych odpowiedzi. Zawsze się myliłem, bo nie znałem pytania. Jeśli tak się stanie na prawdziwym egzaminie, będę musiał poradzić sobie z poinformowaniem o tym instruktorowi. Jedno pytanie może zadecydować o zdaniu lub oblaniu testu. Zapisywałem pytania, na które błędnie odpowiedziałem i prawidłowe na nie odpowiedzi i kazałem Joan przepytać mnie ponownie. Uświadomiło mi to, jak trudno jest jej teraz czytać.

Otrzymuję ogłoszenia o różnych mieszkaniach do wynajęcia, ale jak dotąd żadne z nich nie pasuje do tego, czego potrzebujemy, a na jedno lub dwa, które znalazłam, nie otrzymałam odpowiedzi od właściciela. To trochę frustrujące, bo chciałbym to załatwić tak szybko, jak to możliwe.

Myślałem dzisiaj o tym, jak wdzięczny jestem za nawiązanie kilku dobrych przyjaźni z ludźmi spoza rodziny. Wszyscy oni robią tyle, ile mogą, żeby mi pomóc, odkąd zaczął się ten koszmar ze zdrowiem Joan. Nieważne, czy chodzi o przygotowanie dla nas kolacji, czy zabranie mnie gdzieś, nie wahają się ani chwili. Jestem również wdzięczny kuzynowi Andrzejowi i jego matce za utrzymywanie ze mną prawie cotygodniowego kontaktu przez Skype.

Echo de menos nuestro encuentro semanal con Radek, que ahora está en Riga, la capital de Letonia, en otro evento de tango. Siempre trae mucha energía con él y yo necesito toda la infusión que pueda conseguir. Nosotros, Joan y yo, nunca hemos estado en Letonia, así que será interesante escuchar sus relatos sobre la ciudad. 

En mis pruebas de conducción prácticas, he conseguido reducir los errores a entre 3 y 5. Algunos de los últimos exámenes los podría haber aprobado si hubiera leído mejor las preguntas. Otra cosa que me molesta es que en cada examen había una sola foto de una carretera cubierta de nieve o niebla pero no tenía ninguna pregunta escrita, era una pregunta de opción múltiple pero sólo un sí, un no y un punto para las 3 posibles respuestas. Siempre me equivocaba porque no conocía la pregunta. Si eso ocurre en el examen real, tendré que ingeniármelas para contárselo al instructor. Una pregunta puede ser la diferencia entre aprobar o suspender el examen. He estado anotando las preguntas y las respuestas correctas que me he saltado y he hecho que Joan me pregunte de nuevo. Me ha hecho ser más consciente de lo difícil que es ahora para ella leer.

Estoy recibiendo avisos de diferentes pisos en alquiler pero hasta ahora ninguno se ajusta a lo que necesitamos o el que he encontrado no he recibido respuesta del propietario. Es un poco frustrante porque me gustaría tener esto resuelto lo antes posible.

Hoy estaba pensando en lo agradecido que estoy de haber establecido varias buenas amistades con gente de aquí fuera de la familia. Todos ellos hacen todo lo que pueden para ayudarme desde que empezó esta pesadilla con la salud de Joan. Ya sea preparando cenas para nosotros o llevándome a algún sitio, no han dudado en hacerlo. También agradezco al primo Andrzej y a su madre por estar en contacto conmigo casi semanalmente a través de Skype.

No comments:

Post a Comment