Friday, April 27, 2018

Good day.

Somehow the 2 Spanish books I ordered got lost in transit between Wednesday and today even though they were in Poznan. They called to deliver them Wednesday but I said I wouldn't be home for an hour. As of today, checking the tracking, it showed they were delivered. Using Amazon Live Chat they told me they were lost in transit and they would have 2 new copies here by Monday at no charge. That was good to hear but still can't comprehend how they can be in possession here in Poznan and get lost in transit when they told me they had them.

I spent a few hours studying, had 2 conversations, 1 in Polish and 1 in Spanish and tonight I skype with my Spanish partner, Carmelo. Joan was busy making a new dinner, Chicken au Gratin, for tonight. Pablo, my earlier Spanish partner, said I did well translating my English sentences into Spanish today. That was good to hear. It's great being able to feel progress learning the language.

Thanks to those of you for the birthday wishes. Almost 3/4 of a century.  25 more and I'll be old.

W jakiś sposób 2 hiszpańskie książki, które zamówiłem, zaginęły w dostawie od środy do dzisiaj, mimo że były w Poznaniu. Zadzwonili, że dostarczą je w środę, ale powiedziałem, że przez godzinę nie będzie mnie w domu. Począwszy od dzisiaj sprawdzanie drogi przesyłki pokazało, że została dostarczona. Skorzystałem z usługi Amazon Live Chat, gdzie powiedzieli mi, że zaginęła podczas transportu, a do poniedziałku otrzymają bezpłatnie 2 nowe egzemplarze bez opłaty. Dobrze to usłyszeć, ale wciąż nie pojmuję, jak mogą  być tutaj w Poznaniu i zgubić się w dostawie, kiedy powiedzieli mi, że je mają.

Spędziłem kilka godzin na nauce, miałem 2 rozmowy, 1 po polsku i 1 po hiszpańsku, a dziś wieczorem skypuję z moim hiszpańskim partnerem, Carmelo. Joan była zajęta przygotowywaniem nowej kolacji na dzisiejszy wieczór - Chicken au Gratin,. Pablo, mój hiszpański partner, z którym rozmawiałem wcześniej powiedział, że dobrze dziś przetłumaczyłem swoje angielskie zdania na hiszpański. Było dobrze to usłyszeć. Wspaniale jest móc poczuć postępy w nauce języka.

Dziękuję wszystkim za życzenia urodzinowe. Prawie 3/4 wieku. Jeszcze 25 i będę stary.

De alguna manera, los 2 libros en español que pedí se perdieron en tránsito entre el miércoles y el día de hoy, a pesar de que estaban en Poznan. Llamaron para entregarlos el miércoles, pero les dije que no estaría en casa por una hora. A partir de hoy, al verificar el seguimiento, mostró que fueron entregados. Usando Amazon Live Chat, me dijeron que se habían perdido en tránsito y que tendrían 2 copias nuevas aquí el lunes sin costo alguno. Fue bueno escucharlo, pero aún no puedo comprender cómo pueden estar en posesión aquí en Poznan y perderme en tránsito cuando me dijeron que los tenían.

Pasé unas horas estudiando, tuve 2 conversaciones, 1 en polaco y 1 en español y esta noche hago skype con mi compañero español, Carmelo. Joan estaba ocupada preparando una nueva cena, Chicken au Gratin, para esta noche. Pablo, mi anterior compañero español, dijo que hoy hice bien la traducción de mis oraciones en inglés al español. Eso fue bueno para escuchar. Es genial poder sentir el progreso aprendiendo el idioma.

Gracias a aquellos de ustedes por los deseos de cumpleaños. Casi 3/4 de siglo. 25 más y seré viejo.

No comments:

Post a Comment