Monday, March 06, 2017

Surprised!

On this rainy day, I checked to see when my car will be ready from the repair shop and was told next Monday. My renal car contract ended today so I had to call PZU to get and extension. The person I spoke with said I didn't have to call, that they knew about the car and so the rental car was good until next Monday. I told him he should have informed me about this at the time the rental began, that they would extend the time themselves without me having to do it. I also made arrangements for the rental car to be picked up at the Fiat repair place the day I get my car back.

Joan is making chicken stew for tonight. It's a combination of chicken, onions, garlic, carrots, chicken broth, ketchup, nutmeg, black pepper, corn starch, peas and parmesan cheese. This is served over mashed potatoes.

I went to buy a copy of the magazine Business English produced in Poznań. It's a magazine with English stories but definitions of words in Polish, another way of learning some vocabulary. I was more than a little surprised to see the "Apprentice" and his wife on the front cover. I almost didn't buy it.

Na tej deszczowy dzień, ja sprawdziłem, kiedy mój samochód będzie gotowy z warsztatu i powiedziano następny poniedziałek. Mój kontrakt zakończył samochód nerek dzisiaj więc musiałem zadzwonić, aby uzyskać PZU i rozszerzenie. Osoba, z którą rozmawiałem z powiedział, że nie trzeba było zadzwonić, że wiedzieli o samochodzie, a więc wynajem samochodu było dobre aż do następnego poniedziałku. Powiedziałem mu, powinien on poinformował mnie o tym w momencie wynajmu zaczął, że będą wydłużyć czas samodzielnie, bez konieczności mi to zrobić. Ja też przygotowana na wynajem samochodu należy odebrać w miejscu naprawy Fiat dzień dostaję mój samochód z powrotem.

Joan robi gulasz z kurczaka na dzisiejszy wieczór. Jest to kombinacja kurczaka, cebula, czosnek, marchew, bulion z kurczaka, ketchup, gałka muszkatołowa, czarny pieprz, skrobia kukurydziana, groszkiem i parmezanem. To jest serwowane na puree.

Poszedłem kupić kopię czasopisma biznesowe Angielski produkowanego w Poznaniu. To magazyn z historiami Angielski ale definicjami słów w języku polskim, inny sposób uczenia się trochę słownictwa. Byłem bardziej niż trochę zaskoczony, aby zobaczyć "Apprentice" i jego żonę na przedniej okładce. I prawie nie kupić.

No comments:

Post a Comment