Monday, June 15, 2020

Another week.

We started Monday with tostadas after I returned from Chata Polska and buying long buns. I like theirs because they have a slice of melted cheese on them although I don't like that they are so thin. Across the street, the store sells thicker buns but they don't have the cheese on them. I like them both but the "Queen" likes the Chata ones better. So, naturally I buy the. Afterall, I am just her humble servant. :-)

Another week of therapy starts for Joan. We have to work more on her balance because it hasn't improved much. One reason is that after 2  weeks. her right arm still hurts when she moves it so she tends to lean to the right now as well as backward. I'm going to call the doctor and informhim about that.

The good news today for the area in Pozna艅 known as Jezyce. The local council has decided to set aside millions for the refurbishing of 17 historical buildings, following the rules of the Minister of Culture. Je偶yce has become a popular place to live in. I like it. They have an outside market place where I buy duck breasts for special occasions. Cousin Magda has lived there for some years.

Being a former woodworker, I was always intrigued by puzzle boxes even though my specialty was creating jewelry boxes. This video was very interesting...https://www.youtube.com/watch?v=PyPWuXl1EWI&t=242s

Poniedzia艂ek zacz臋li艣my - po moim powrocie z Chaty Polskiej i kupnie d艂ugich bu艂eczek - od Tostadas. Lubi臋 je, bo maj膮 na sobie kawa艂ek roztopionego sera, cho膰 nie podoba mi si臋, 偶e s膮 takie cienkie. Po drugiej stronie ulicy sklep sprzedaje grubsze bu艂eczki, ale nie ma na nich sera. Lubi臋 je obie, ale "Kr贸lowa" bardziej lubi te z Chaty. Wi臋c, naturalnie, kupuj臋 je. Przecie偶 jestem tylko jej skromnym s艂u偶膮cym. :-)

Zaczyna si臋 kolejny tydzie艅 terapii Joan. Musimy bardziej popracowa膰 nad jej r贸wnowag膮, bo niewiele si臋 poprawi艂a. Jednym z powod贸w jest to, 偶e po 2 tygodniach nadal boli j膮 prawe rami臋, kiedy nim porusza, wi臋c ma tendencj臋 do pochylania si臋 do niej zar贸wno do przodu, jak i do ty艂u. Zadzwoni臋 do lekarza i poinformuj臋 go o tym.

Dzisiaj dobre wie艣ci dla rejonu w Poznaniu znanego jako Je偶yce. Samorz膮d zdecydowa艂 si臋 przeznaczy膰 miliony na renowacj臋 17 zabytkowych budynk贸w, zgodnie z regulaminem Ministra Kultury. Je偶yce sta艂y si臋 popularnym miejscem do 偶ycia. Podobaj膮 mi si臋. Maj膮 targowisko , na kt贸rym kupuj臋 piersi kacze na specjalne okazje. Kuzynka Magda mieszka tam od kilku lat.

Jako by艂ego stolarza, zawsze intrygowa艂y mnie pude艂ka na puzzle, mimo 偶e moj膮 specjalno艣ci膮 by艂o tworzenie pude艂ek na bi偶uteri臋. Ten film by艂 bardzo interesuj膮cy...https://www.youtube.com/watch?v=PyPWuXl1EWI&t=242s. https://www.youtube.com/watch?v=PyPWuXl1EWI&t=242s 


Comenzamos el lunes con tostadas despu茅s de regresar de Chata Polska y comprar bollos largos. Me gustan las suyas porque tienen una rebanada de queso derretido, aunque no me gusta que sean tan delgadas. Al otro lado de la calle, la tienda vende bollos m谩s gruesos pero no tienen queso. Me gustan los dos, pero a la "Reina" le gustan m谩s los Chata. Entonces, naturalmente, compro el. Despu茅s de todo, solo soy su humilde servidor. :-)

Comienza otra semana de terapia para Joan. Tenemos que trabajar m谩s en su equilibrio porque no ha mejorado mucho. Una raz贸n es que despu茅s de 2 semanas. todav铆a le duele el brazo derecho cuando lo mueve, por lo que tiende a inclinarse hacia ella ahora y hacia atr谩s. Voy a llamar al m茅dico e informarle sobre eso.

La buena noticia hoy para el 谩rea de Pozna艅 conocida como Jezyce. El consejo local ha decidido reservar millones para la renovaci贸n de 17 edificios hist贸ricos, siguiendo las reglas del Ministro de Cultura. Je偶yce se ha convertido en un lugar popular para vivir. Me gusta. Tienen un mercado externo donde compro pechugas de pato para ocasiones especiales. La prima Magda ha vivido all铆 durante algunos a帽os.

Siendo un antiguo carpintero, siempre me intrigaron las cajas de rompecabezas a pesar de que mi especialidad era crear cajas de joyas. Este video es interesante.  
https://www.youtube.com/watch?v=PyPWuXl1EWI&t=242s